بناء أداة لقياس الوعي البيئي للمتغيرات المناخيه لدي معلمات رياض الأطفال

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 تربيه رياضيه بنات . جامعه حلوان . القاهره

2 كليه التربيه الرياضيه بنات ،جامعه حلوان ،القاهره

المستخلص

بناء أداة لقياس الوعي البيئي للمتغيرات المناخية لدى معلمات رياض الأطفال
أ.د/ الهام إسماعيل شلبي(*)
د/ علياء عماد الدين فخري (**)
هبة الله عادل محمد نفادي حسين (***)
ملخص البحث : استهدف البحث بناء أداة لقياس الوعي البيئي للمتغيرات المناخية لدى معلمات رياض الأطفال ، واستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ، ويمثل مجتمع وعينة البحث بعض معلمات رياض الأطفال وعددهم (25) معلمة ، وتمثلت أداة جمع البيانات في استمارة استبيان الوعي البيئي للمتغيرات المناخية لدى معلمات رياض الاطفال من ( إعداد الباحثة ) ، واسفرت النتائج الى :
- لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط درجات المجموعة التجريبية في القياسين الأول والثاني للاستبيان .
Abstract
Building a tool to measure environmental awareness of the climate variables of kindergarten teachers Dr. Elham Ismail Shalby
Dr. Aliaa EmadEldeen Fakhry
Heba Allah Adel Mohamed Nafady
Research summary: The research aimed to build a tool for measuring environmental awareness of the climate variables of kindergarten teachers. The researcher used the experimental curriculum. The research community and sample represent some of the 25 kindergarten teachers. The data collection tool was the questionnaire form for the environmental awareness of the climate variables of kindergarten teachers from (preparation of the researcher). The results resulted in:
- There are no statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the first and second measurements of the questionnaire.
Key words: Instrument – Environmental Awareness – Climate Variables.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية