The effectiveness of e learning on some educational technology knowledge for physical education teachers in the United Arab Emirates

Document Type : Original Article

Authors

1 YOUTH AND SPORT

2 helwan university

Abstract

Research Summary
This study mainly aimed at designing and producing an Arabic-English electronic guide for physical teachers for the physical and health education curriculum for the basic education stage in the United Arab Emirates.
The researcher used the Experimental method for its suitability to the nature of this research. It represented the research community of physical and health education teachers in the first cycle and students of the basic stage of the stage from (6 - 9) years of basic education in the Emirate of Abu Dhabi . The researcher chose the study sample from physical education teachers In the first cycle . Where the number of the basic sample reached (50) male and female teachers, where they were divided into two groups, one experimental and the other a control group, the strength of each group was (25) male and female teachers, in addition to the exploratory study sample (20) female teachers from the same research community, bringing the total sample to (70). Parameter (basic sample, exploratory sample)
. Statistical treatments: arithmetic mean - standard deviation - median - skew coefficient - simple correlation coefficient - "t" test.
The most important results:
- There are statistically significant differences between the two dimensional measurements of the control and experimental group in all the expressions .
Recommendations:
- Using the proposed visualization of the electronic guide for physical and health education teachers for the physical and health education curriculum for the basic education stage in the United Arab Emirates.

Keywords

Main Subjects


اولاً: قائمة المراجع العربية:
1-أحمد عبود إبراهيم (2018م): مقرر الکتروني مطور لطرق تدريس مسابقات الميدان والمضمار لطلاب کلية التربية الرياضية جامعة بني سويف، رسالة ماجستير، کلية التربية الرياضية، جامعة بني سويف.
2-احمد محمد سالم (2009م): وسائل تکنولوجيا التعليم، ط2، مکتبة الرشيد، القاهرة.
3-أکرم محمد  فتحى  (2007م) : "فعالية برنامج مقترح لتنمية مهارات إنتاج مواقع الإنترنت التعليمية لدى طلاب کلية التربية"، رسالة دکتوراة، جامعة جنوب الوادى.
4-الغريب زاهر إسماعيل (2009م): المقررات الالکترونية – تصميمها – نشرها – تطبيقها – تقويمها، عالم الکتاب، القاهرة.
5-امل السيد الطاهر (2017م): تصميم المحتوي الالکتروني، دار جوانا للنشر والتوزيع، القاهرة.
6-داليا رضوان لبيب (2018م): تصميم مقرر طرق تدريس الکترونياً وتأثيره على بعض نواتج التعلم لطالبات الفرقة الثالثة بکلية التربية الرياضية للبنات بالقاهرة، رسالة دکتوراه، کلية التربية الرياضية بنات، جامعة حلوان.
7-زينب محمود، أماني عبد القادر (2007م) : تحديات التعليم الجامعي الالکتروني في مصر والفرص المتاحة للاستفادة منه)، مجلة مستقبل التربية العربية، العدد46 ،مجلد13 ،يونيو
8-محمد عبد الحميد أبو المکارم (2015م): تصميم مقرر الکتروني للمصارعة لطلبة شعبة تدريس بکلية التربية الرياضية بطنطا، رسالة ماجستير، کلية التربية الرياضية، جامعة طنطا.
9-وفيقة مصطفى سالم (2007م): "تکنولوجيا التعليم والتعلم فى التربية الرياضية"، الکتاب الأول، ط2، منشأة المعارف، الإسکندرية.      
10-وليد سالم محمد الحلفاوي (2011م): التعليم الالکتروني، تطبيقات مستحدثة، دار الفکر العربي، القاهرة.
11-هايدى محمد علاء الدين(2018م):تأثير أستخدام الجيل الثانى للويب على بعض نواتج التعلم للمبتدئات فى الکرة الطائرة ،رسالة دکتوراة غير منشورة،کلية التربية الرياضية ،جامعة بورسعيد.
 
ثانياً: قائمة المراجع الاجنبية:
12-Belcadhi, L.C, Ghannouchi, S.A (2015): How to design an active E-course? Meta models to support the process of instructional design of an active E-course, journal of information Technology Research.
13-Bernik, A, Radosevic, D., Strmecki, D (2017): Research on efficiency of applying Gamified design into university's E-course 3D modeling and programming journal of computer science.
14-Khan, B. H. (Ed.). (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. IGI Global.
15-Launder, A. G., & Piltz, W. (2013). Play practice: The games approach to teaching and coaching sports. Human Kinetics.
16-Pachler, N., & Daly, C. (2011). Key issues in e-learning: Research and practice. A&C Black.