The perceived value of the brand and its relationship to the spoken word of the swimming academies in the youth sports cities.

Document Type : Original Article

Author

Helwan

Abstract

The aim of the current research is to identify the perceived value of the brand and its relationship to the spoken word in the light of promoting the services of swimming academies (entertainment – educational – training – competitions) in youth and sports cities in the Arab Republic of Egypt, and the researcher used the descriptive approach, the survey method to suit the nature of the research and included the research community.On the beneficiaries of youth and sports cities services in the Arab Republic of Egypt, and the basic research sample consisted of (504) individual beneficiaries of the services of swimming academies in youth and sports cities from (5) govemorates (Red Sea – Port Said – Damietta –Cairo – Alexandria), this is in contrast to the exploratory sample The number of (50) individuals from the consumers of swimming academies services in youth and sports cities, were randomly selected from outside the basic research sample and representative of the research community. In sports youth cities and using scientific transactions, calculating the honesty coefficient, the researcher relied on the use of in the opinion of the experts, in order to determine the appropriateness of the questionnaire's phrases and axes, the researcher used the internal consistency validity to calculate the validity of the questionnaire's axes and phrases by finding the correlation coefficients between the phrases and its axes. Emphasizing the importance of the spoken word and its role in the quality and credibility of customers

Keywords


- احمد حسنى ، يوسف الثبيتى (2021):العلامة التجارية وعلاقتها بحماية مستهلكى خدمات اكاديميات كرة القدم ، المجله العلمية لعلوم وفنون الرياضة ،كلية التربية الرياضية بنات جامعة حلوان المجلد8 ،العدد 8، ص 120القاهرة.
2- ثابت ادريس  (2012):توصيف اتجاهات العملاء نحو محددات القيمة المدركة للعميل وعلاقتها بالولاء لعلامة المنتج ، دراسة تطبيقية ، كلية التجارة ، جامعة المنوفية.
3- أشرف صبحى ، وآخرون (2020):أبعاد قيمة العلامة التجارية لبعض الأندية الرياضية., المجله العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة كلية التربية الرياضية بنين ، جامعة حلوان ، المجلد 90   ص  21   القاهرة.
4- نسرين أسد  (2009): تأثير الصورة الذهنية للعلامة التجارية على ولاء العميل، دراسة تطبيقية  ، رسالة ماجستير،كلية التجارة ، جامعة عين شمس.
5- محمد بنشنهو  (2010): دراسة المكونات المؤثرة على وفاء الزبون بالعلامة التجارية، دراسة باستخدام نموذج المعادلات المهيكلة ،رسالة دكتوراه ،كلية العلوم الاقتصادية جامعة ابى بكر التلمسان ، الجزائر.
6- عائشة بو عامر (2018):أثر الكلمة المنطوقة الاليكترونية على تحسين صورة العلامة التجارية ، مجلة جيل للعلوم الانسانية والاجتماعية ،العدد44 يونيو ص72 ،الجزائر.
7- سوار الذهب مدنى (2015):دور الكلمة المنطوقه على قرار الشراء بالتطبيق على جامعة نجران ، مجلة العلوم الأقتصادية ، العدد 17 ،ص 159-174 ،المملكة العربية السعودية.
8- لائحة المدن الشبابية والرياضية , المادة الثالثة، وزارة الشباب والرياضة.
9- نظام سويدان (2009):تأثير الكلمة المنطوقة على قرار الشرائى للمستهلك من حيث اختياره وولائه للعلامة التجارية ، المؤتمر السابع لجامعة الزرقاء.
10- احمد شلبى  (2018):أثر الاتجاهات السلوكية للعملاء على القيمة المدركة، المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية ،كلية التجارة ، جامعة قناة السويس مج 9 ع 4 ص651-632.
11- على عبدالهادى  (2012):نموذج اختبار تأثير عناصر المزيج التسويقى على قيمة العلامة التجارية ، دراسة تطبيقية ،كلية التجارة ، جامعة المنوفية.
12- على عبد الهادى  (2018): تأثير المزيج التسويقى لشركات الطيران على قرار الشراء لدى العملاء ، دراسة مقارنة ،بين شركة الطيران التقليدى والاقتصادى ، رسالة ماجستير، كلية السياحة جامعة الفيوم.
13- Delgado – Ballester , E. & Munnera – Alema'n, Jose' Luis (2005) : Does brand trust matter to brand equity? Emerald Group Publishing Limited, Vol. 14 (3). pp 187 – 196.
14- Choudhury, Koushiki (2015): Service Quality and Customer behavioral ,Intention: Class and mass banking and implications for the Customer and Society, Asia Pacific journal of marketing and loguistics, 27 (5), 735 – 57.
15- Fain, Y. W., & Miao , Y.F (2012). Effect of electronic word – of – mouth on consumer purchase intention: The perspective of gender difference – International Journal of Electronic Business Management, 10 (3) , 175.
16- Kotler , p- and G.Armstrong, (2006) : Principles of Marketing, pearson Prentic Hell ,Up.per Sadle River, Nowjersy. 0745.
17 - M.khorsandi fard:Effect of sport Brands on loyalty in sportcustomers, Global journal of scientific Researches , Available online at. Blue-ap.org 2016 GJSR journal.vol.4(5),pp. 74-79,31 october,2016.
18- Pauwels, Kown & Aksehirli, Zeynep (2015) : Like the ad or the brand? Marketing stimulates different electronic word – of – mouth content to drive online and offline performance. International Journal of Research in Marketing , vol.5 , pp1.
19- Raggio, R.D., and leone, R.P., (2005) , "Developing a new theory of brand equity and brand value, "Journal of Marketing Research , 43 (2) , 36 – 48.
20- Robert East & Kathy Hammond & Wendy Lomax , (2008) : "Measuring The Impact Of Positive and Negative Word of Mouth On Brand Purchase Probability", International Journal of Research Marketing , vol 25.
21- Xy , Yingzi , Goedegebuure, Robirt , and Van er Hijden , (2007): Customer Perception , Customer Satisfaction, and Customer loyalty with in Chinese Securities business: Towards a mediation model for predication Customer behavior , Journal of Relationship Marketing. 5 (4), 735.57
22- Yi-Wen Fan& Yi-Feng Miao& Yu-Hsien Fang & Ruei-Yun Lin, (2013): Establishing the Adoption of Electronic Word-of-Mouth through Consumers" Perceived Credibility , International Business Research (ISSN: 1913 – 9004; E-ISSN 1913 – 9012), vol 11, No7